Colorful Veggie Chili with Sweet Potatoes

Colorful Veggie Chili with Sweet Potatoes

[Advertising: Affiliate Links]

Because of all the rain I had a craving for a hot pot. And since I love chili in all variations, I made one.

This chili is super filling because of the beans and sweet potato. Bell peppers add some color to the pot.

You can easily regulate the hotness of this dish by using more or less chili sauce.

I hope you enjoy it!

Love,

 

Hungry for more sweet potato? Also try stuffed sweet potato, sweet potato bites, salad with sweet potato, jackfruit sweet potato curry and spinach sweet potato bowl.

5.0 from 5 reviews
Colorful Veggie Chili with Sweet Potatoes
 
Aktiv
Passiv
Total
 
Autor/Author:
Gang/Type: Hauptgericht
Ergibt/Yield: 4 Portions
Zutaten/Ingredients
For the chili:
  • 1 tbsp olive oil
  • 1 medium-sized onion
  • 2 cloves garlic
  • 2 sweet potatoes - about 1 pound
  • 1 red bell pepper
  • 1 yellow bell pepper
  • 1 green bell pepper
  • 2 14-oz cans chopped tomatoes
  • 3 14-oz cans beans - kidney beans, borlotti beans and canellini beans or else
  • salt
  • pepper
  • 1 tsp cumin
  • 1 tsp smoked hot paprika
  • 1 tsp lemon juice
  • chili sauce to taste - sambal ulek or sriracha

For the topping:
  • 8 tbsp soya yoghurt
  • 2 tbsp lemon juice
  • 2 tbsp cilantro, chopped - if you don't like cilantro use mint instead
Zubereitung/Instructions
  1. Finely chop the onion and garlic. Peel the sweet potato and slice into bite-sized cubes. Also cube the bell peppers. Drain and rinse the beans.

  2. Heat the oil in a big pot and sauté the onion until translucent. Then add the sweet potatoes and brown them. After that add the garlic and sauté until fragrant. Then add the rest of the ingredients along with 1 2/3 cups water and season well with salt, pepper, cumin, paprika, lemon juice and chili sauce. Let simmer for 15 minutes, stir occasionally.

  3. Combine soya yoghurt, lemon juice and cilantro in a bowl. Season the chili to taste with salt and chili sauce once more and arrange in four bowls. Add some soya yoghurt to each bowl and serve.

16 Comments

  1. Heike
    Monday October 15th, 2018 / 07:09 PM

    Weil ich die Zutaten alle da hatte, gab es gestern einen großen Topf von dem superleckeren Chili.
    Zu dem Rest habe ich mir heute das Topping mit Minze gemacht und das ist wirklich das I-Tüpfelchen auf diesem tollen Gericht.
    Vielen lieben Dank für dieses Rezept – so einfach und soooo lecker ?.
    Viele Grüße
    Heike

    • Rina
      Rina
      Author
      Monday October 15th, 2018 / 07:24 PM

      Liebe Heike,
      es freut mich sehr, dass dir das Chili geschmeckt hat!
      Vielen Dank für deine Bewertung.
      Liebe Grüße
      Rina

  2. shiro
    Monday September 3rd, 2018 / 10:40 AM

    Habe es gestern gekocht für mich und meinen Bruder, der eigentlich sehr gern Fleisch isst.
    Es war super lecker für uns beide und er sagte mir, er würde das gerne öfter essen 🙂

    • Rina
      Rina
      Author
      Monday September 3rd, 2018 / 01:31 PM

      Hey Shiro,
      freut mich, dass es euch geschmeckt hat!
      Liebe Grüße
      Rina

  3. Susan
    Thursday June 21st, 2018 / 04:35 PM

    Während einer veganen Phase habe ich das Chili unzählige Male für meine Familie gekocht und selbst jetzt, wo zumindest unsere Kids nicht mehr komplett vegan essen, lieben wir es ?
    Vielen lieben Dank für dieses super leckere Rezept!
    Liebe Grüße Susan

    • Rina
      Rina
      Author
      Thursday June 21st, 2018 / 08:34 PM

      Liebe Susan,
      vielen Dank für deine Bewertung. Es freut mich sehr, dass das Gericht zu euren Lieblingen gehört!
      Liebe Grüße
      Rina

  4. Katie Sehr
    Tuesday June 12th, 2018 / 08:00 PM

    This was the most awesome, tasty, really scrummy vegetarian chilli I ever had 🙂
    Amazing!

    • Rina
      Rina
      Author
      Tuesday June 12th, 2018 / 08:03 PM

      Hey Katie,
      thank you for your rating! I’m glad you liked it!
      Love,
      Rina

  5. Claudia L.
    Sunday April 15th, 2018 / 01:29 PM

    Ich bin durch Pinterest auf Dein Rezept gestoßen und bin sehr begeistert davon!
    Das Chili schmeckt megaklasse! : )

    • Rina
      Rina
      Author
      Sunday April 15th, 2018 / 02:04 PM

      Liebe Claudia,
      freut mich, dass es dir geschmeckt hat!
      Vielen Dank für deine Bewertung.
      Liebe Grüße
      Rina

  6. Vivienne
    Sunday January 7th, 2018 / 05:29 PM

    Absolut lecker. .. sogar unsere nicht veganen Männer haben nachgefasst… Wird auf jedenfall wiederholt

    • Rina
      Rina
      Author
      Sunday January 7th, 2018 / 05:31 PM

      Liebe Vivienne,
      herzlichen Dank für deine Bewertung!
      Liebe Grüße
      Rina

  7. Tania
    Tuesday September 12th, 2017 / 01:54 PM

    Hmmm, lecker war das – genau das richtige für die Seele bei dem kühlen Schmuddelwetter draußen! Und der Minzjoghurt passt perfekt dazu und gleicht schön die Schärfe aus.

    Liebe Grüsse
    Tania

    • Rina
      Rina
      Author
      Tuesday September 12th, 2017 / 03:48 PM

      Hi Tania,
      lieben Dank für dein Feedback!
      Liebe Grüße
      Rina

  8. Bee
    Thursday August 24th, 2017 / 07:17 AM

    Gestern abend auf die schnelle gekocht um heute im Büro ein gutes Mittagessen zuhaben. Mega schnell in der Zubereitung und es schmeckt sehr gut. Ich finde das Topping setzt dem ganzen die Krone auf. Ich habe die Kombi mit frischer Minze gewählt und es passt wirklich sehr gut. Auf jeden Fall ist soviel bei rausgekommen, das alle 4 im Büro mitessen können, sehr großzügige 4 Portionen :-). Danke für das tolle Rezept!

    • Rina
      Rina
      Author
      Thursday August 24th, 2017 / 09:09 AM

      Hi Bee,
      freut mich, dass dir das Rezept gefällt!
      Liebe Grüße
      Rina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bewerte das Rezept/Rate the recipe:  

Looking for Something?